جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اقتصاد کشور هنوز تابع جو روانی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت ارز در نتیجه مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی را نمایانگر تبعیت بازار از جو روانی جامعه خواند و گفت: دولت باید برنامه ای مدون و منظم برای تثبیت وضعیت اقتصادی ارائه دهد.

به گزارش شهرغلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص علت کاهش قیمت ارز و سکه در اقتصاد گفت: نوع رفتار دولت گذشته تنش زا بود، دولت روحانی امید و فضایی را ایجاد کرده که وضعیت اقتصادی آرامش نسبی یافته و این آرامش در کاهش قیمت ارز اثر گذار بوده است.

وی ادامه داد: فعلا نمی توان گفت کاهش قیمت ها به علت برنامه مدون و منظم اقتصادی دولت بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاطم بازار ارز در حال فروکش کردن است، اما برای تثبیت این روند باید برنامه ریزی کرد، اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد باز هم افزایش قیمت ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر رئیس کل بانک مرکزی و افزایش قیمت ارز گفت: با مصاحبه آقای سیف قیمت ها افزایش یافت، این امر نشان می دهد برنامه ای در بازار وجود ندارد و بازار هنوز تابع جو روانی است.

جعفرزاده گفت:چند نرخی بودن ارز فساد و رانت ایجاد می کند و قابل توجیه نیست.

وی تاکید کرد: زمانی که ارز دولتی به نرخ 1226 وجود داشت هیچ کالایی را نمی توانستیم با نرخ ارز دولتی به دست مردم برسانیم، اگر دولت قصد دارد یارانه ای به قشر آسیب پذیر بپردازد باید این یارانه در انتهای مسیر تهیه کالا پرداخت شود نه در ابتدا زیرا نقش نظارتی دولت برای اختصاص ارز چند نرخی به کالاها ضعیف است.

نظر شما